Gratiswebinar: Slik skriver du replikker og dialog i en barnebok!

Webinaret Starter Om

• 00 :

15 februar

Klokken 20:00

Gro Dahle

«Replikkveksling er noe av det gøyeste innenfor skrivekunsten. I barnelitteraturen kan det også trekke leseren inn i situasjonen, og det gjør teksten lettere å lese», sier Gro Dahle.

Nå holder den populære barnebokforfatteren gratiswebinar om temaet:

Hvordan skrive replikker og dialog i en barnebok?

Det kan være to barn som snakker. En voksen som snakker med et barn. To tenåringer, tre søstre, en familiemiddag. Det kan være naboer som venter på at våren skal komme. Eller en som sitter taus i et hjørne og lytter til en samtale.

«Ingen snakker likt, ingen har samme stemme, vi har ulike personligheter, temperament og snakketempo. Dette skaper kontrast og motor i en tekst, og gir mulighet for spennende scener og situasjoner», sier Gro.

På gratiswebinaret vil forfatteren vise deg konkrete eksempler og metoder for å skrive god dialog. Webinaret er mest aktuelt for deg som skriver for barn, men kan også være matnyttig for deg som skriver for voksne.

Webinaret er digitalt og åpent for alle. Når du registrerer deg, får du automatisk til sendt opptak dagen etter.