En måte å forstå verden på

Skriving er for meg en måte å forstå verden på, så for meg har det vært viktig siden barneskolen. Jeg skriver i alle sammenhenger og til
alle tider, og ofte ikke for andre enn meg selv.

Forskjellen på gode og dårlige skrivedager

En god skrivedag består av fire timer med tidvis gode strekk i skriving eller redigering. En dårlig skrivedag består av fire timer med tankespring, tilfeldig rambling rundt på nettet og noen linjer på et ark som jeg er skikkelig misfornøyd med.

Skriv!

Det er det vanlige: Skriv.
Det nytter ikke å si at du vil bli publisert hvis du ikke skriver.
Og deretter: Les.
Og deretter: Lytt (til andre om skriving).

Mentormøte mandag
En tidvis humoristisk, tidvis strukturert, tidvis dialogisk gjennomgang av viktige elementer å tenke på når du skal gi fortellingen din liv gjennom personer leseren skal møte.
Jeg gleder meg!

Lise Forfang Grimnes er forfatter og forteller. Hun har gitt ut fagbøker, ungdomsromaner og jobber engasjert med å formidle fortellinger. Bøkene hennes er kritikerroste, høyt elsket og hun har vunnet Kulturdepartementets debutantpris for beste barne- og ungdomsbok. Hun har også vært bokblogger, så her er det mye å lære på mange felt!

Foto: Anja Ivanowitz